Attackerad av förkylningsbakterien!

Det här kommer inte att bli ett särskilt spännande inlägg. Större delen av veckan har jag varit förkyld, till och med missat lektioner för att jag mådde så dåligt :(. Och resten av tiden har jag pluggat. Sådär roligt måste jag erkänna men det är väl ett nödvändigt ont :P. Här är min vecka:

Måndag kämpade jag med min portfolio till Starting to Write som ska lämnas in onsdag den 10:e december. Portfolion måste innehålla en novell, en dikt och en "critical essay". Och jag är så otroligt dålig på att skriva dikter. Älskar att läsa dem (speciellt Edgar Allan Poe, han var en mästare!) men tycker inte alls om att skriva dem själv. Speciellt inte en som ska betygsättas! Så jag jobbade på dikten en hel del på måndagen. (Har väl ungefär en tredjedel klar nu i slutet på veckan och bara 3 dagar till deadline. Panik.)

Tisdag vaknade jag och insåg att jag inte mådde särskilt bra. Hade egenligen bara halsont vid det laget och inga lektioner den dagen så jag kunde ta det ganska lugnt. Bitvis :P. Hade bestämt med en tjej från min Lexis och Phonology klass, Rivka, att vi skulle gå ner till Student Union tillsammans. Det var nämligen en liten julmarknad där just den dagen. Julmarknad och julmarknad förresten... Något av en besvikelse. De hade nästan ingenting så vi stannade inte särskilt länge. Det råkade också vara Rivkas födelsedag och hon bjöd in mig till att hänga med henne, hennes pojkvän och en annan tjej som heter Megan (som jag har Writing Media med på fredagar) på bio på kvällen. Okej att jag kanske inte mådde toppen men jag säger aldrig nej till en bio :). Rivka har körkort så det tog inte lång tid att komma dit. Vi såg en film som hette "Ghost Town". Väldigt rolig på sina ställen. Så rolig att jag under en scen skrattade så jag grät :D.

Onsdag mådde jag ännu sämre och lyckades inte släpa mig iväg på lektion. Jag tillbringade dagen i sängen och sov.

Torsdag mådde jag fortfarande dåligt men jag gick på Starting to Write på eftermiddagen i alla fall. Mest för att jag visste att vi skulle få tillbaka ett arbete vi lämnat in tidigare. Kommer ni ihåg när jag hade ett "timed assignment"; 48 timmar på mig att skriva en kort novell? Det var det arbetet vi fick tillbaka. Jag fick 71%!!! :D Vilket alltså är den högsta nivån man kan få (över 70%). Så stolt över mig själv! Läraren skrev: "This is a very beautifully evoked interior meditation and I really like the way you use second person narration. You pick out some very sharp details: the eyes of the coyote, the eyes of the old man, the leaves blown by the wind etc. This is a really good piece of writing. I like it a lot." Väl värt att släpa mig till lektionen för det :D.

Fredag var jag fortfarande sjuk. Hur trist är inte det, sjuk på en fredag? Så jag bestämde mig för att vara ännu tråkigare och plugga hela dagen.

Lördag börjar jag äntligen må bättre (Hoppas jag verkligen med tanke på den otroligt äckliga host/huvudvärk/halsont medicin jag tar!!! Smaken av medicinen stannar kvar i munnen hela dagen trots att jag äter och dricker andra saker. Blääää.)  Pluggade hela lördagen också. Nu är det officiellt. Jag är världens tråkigaste människa. Pluggar fredag OCH lördag :P. ...Och kollar på film. Men jag har i alla fall skrivit klart min novell till onsdagens portfolio! Måste bara finslipa den lite. Go me!

Söndag har jag... Gissa... Rätt! Jag har PLUGGAT! :D Och gått till affären för att köpa det jag behöver för sista veckan här borta. Jag insåg också att jag har prov imorgon så jag har pluggat till det.

Och det, gott folk, är faktiskt hela min vecka. Otroligt trist att läsa, jag vet. Förlåt Maja... (Och alla ni andra förstås :P) Kan tyvärr inte göra så mycket åt det. Förhoppningsvis är nästa inlägg (vilket jag planerar till fredag eftersom jag åker hem på lördag) liiite roligare i alla fall. Saknar er otroligt mycket men snart kommer jag och hemsöker er igen! DARRA, ni dödliga!!! ...Sorry.

Kraaaaaaaaaaaaaaam på er!

Kommentarer
Postat av: michele

Duktig du är och får 71% :D

2008-12-08 @ 21:59:12
Postat av: Lisa

Vad menar du med att (nästan) bara ligga sjuk en hel vecka!?

Känner du inget ansvar gentemot oss dödliga?

:p



Tänkte bara säga att det är ditt fel, bara ditt, att jag går omkring med Hairspray-låtarna på hjärnan hela dagarna. Visst är de bra, men de är inte kul när man ska sova. Gruff!



Så när ska vi få läsa lite av dina arbeten...? Blir så grymt nyfiken!

2008-12-11 @ 17:53:47
URL: http://creatrix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0