GO Wales!

Jag tänkte börja med att säga: Grattis på Alla Hjärtans Dag allesammans (om än lite i efterskott)!!! Och GRATTIS på födelsedagen, pappa (vilket inte är i efterskott. Än.)!!! Hur gammal är du nu, 52? :P Nåja, det är ingenting att sörja över. Du har fortfarande mentaliteten av en 12-åring så vad spelar ytterligare ett år för roll? ;)

Jag har en del roliga saker att berätta den här veckan. Inte så mycket i början dock, i vanlig ordning. Ägnade egentligen bara måndag, tisdag och onsdag åt att skriva och plugga. Men torsdag var rolig! Jag åkte in till Cardiff och mötte upp med Leo (från filmkvällen för ett par veckor sedan om ni kommer ihåg?). Först gick vi på bio och såg den nya Underworld filmen. Den var ganska bra men fortfarande sämst av Underworld filmerna om ni vill veta min åsikt. Men definitivt bättre än den förra filmen vi såg! :D Efteråt åt vi middag på en Thai restaurang. Precis i närheten av bion ligger en restaurang som heter Thai House så vi gick dit. Mamma, Niclas och Michele var förresten och åt där i september när de följde med hit när jag skulle flytta in. Men jag kommer inte ihåg att de sa att det var en sådan fin restaurang! Det var till och med på den nivån att de kom och la servetten i knät på oss. Lite... obehagligt nästan men sen är jag ju inte van vid sådan service :P. Maten var jättegod däremot! Jag åt någon sorts lammgryta med potatis. Kryddigt, men supergott :).

Fredag hade jag mina vanliga lektioner och sen stannade jag inne hela kvällen. Inget party för mig. Jag var ganska trött och kände mig inte alltför social så det blev myskväll istället :). Eline och jag åt middag tillsammans och efteråt visade hon mig några videos på youtube med en komiker som heter Tim Minchin. Om ni inte har sett någonting av honom, gör det! Gå in på youtube och sök på hans namn. "If I didn't have you", "Inflatable you", "Peace anthem for Palestine" och "Storm" är alla jätteroliga. Alla utom den sista är sånger men texterna är underbara. Så gå och titta och lyssna på dem!

Lördag var ju Alla Hjärtans Dag. Jag hade redan fått ett paket av Michele på posten två dagar tidigare med Alla Hjärtans Dag presenter (en jättesöt nyckelring, Aladdin hjärtan, ett kort och en liten prydnadssak) men Leo gav mig en röd ros och chokladask också. Vilket var gulligt av honom :). Här är en liten bild på mina presenter (inklusive det jag fick av Michele):




Men det roligaste på hela veckan var rugby matchen den eftermiddagen! Wales spelade mot England och alla här borta hade pratat om matchen hur länge som helst. Så jag kände att jag nästan måste ta och se den. Leo ville inte följa med (vi skulle ha filmkväll senare på kvällen) så jag gick ner till en av de lokala pubarna själv lagom till kickoff. Mark, en av de äldre killarna från en av mina klasser, kom ner från Aberdare och kollade på matchen med mig så jag hade sällskap ändå. Det var så himla roligt! Puben var packad med folk som skrek, tjöt, applåderade och jublade och stämningen var fantastisk! Jag kände verkligen hur jag drogs med i stämningen och insåg plötsligt att jag stod och sa "Come on! Go on!" precis som alla andra :D. Det bästa var ju också att Wales vann; 23-15! Jag hade aldrig sett en rugby match förut men jag tyckte om det. Kommer väl antagligen börja kolla på fler matcher nu antar jag :P. Efter matchen gick Mark och jag vidare till en lugnare pub där vi tog ett glas att dricka innan han åkte tillbaka till Aberdare och jag mötte upp med Leo. Vi gick till en kinesisk restaurang och köpte med oss mat tillbaka till mitt rum som vi åt samtidigt som vi kollade på "While you were sleeping". Jag vet, det är egentligen en julfilm, men vad spelar det för roll? Den är rolig OCH romantisk. Perfekt för Alla Hjärtans Dag ;).

Och söndag har jag i stort sett inte gjort någonting. Bara pluggat och packat inför London hela dagen. Imorgon bär det av till Englands huvudstad!! :D Ska bli så himla kul att träffa Bella igen! Så det är dags för mig att säga godnatt (måste upp före 6 imorgon bitti så det är bäst att lägga sig tidigt). Och sen kommer ju familjen hit med Mia och Robert nästa lördag. Massa roligt som händer nu framöver :). Kraaaam på er!

Kommentarer
Postat av: michele

Bra att du gilla din present:) fin ros du hade fått:D

hoppas du såg att jag också la i pappret om tävlingen i paketet så du inte råka slänga de? ;p

Puss kram

2009-02-16 @ 13:59:43
Postat av: "ett ostron i livets hallonsorbe"

vad har jag sagt till dig om upprepat umgänge med män som finns och vars namn innehåller mer än en vokal? :/

du ger mig nog inget annat val än protestodla en imponerande samling generande skäggväxt, bara för att sätta ner foten liksom! (eftersom att ansträngningen av att faktiskt sätta ner sin fot är alldeles för stor)



och ingenstans i texten står det något om avsaknandet av MIN personlighet perssonifonerad på plats på lördag!



(det är så svårt att skriva när man är bakis :( )



men RUGBY, det kan du skriva om! :O.



systrar som utvecklar personligheter är en ständig huvudvärk för deras bröder :(



och det är lite tomt här när du inte bor här ibland :(



fortsätt ha det så bra!



pusskram

2009-02-19 @ 23:42:24
Postat av: Sandra

Halloj, oscarsgalan igår! Var det något du såg? :D Hade uppersittarkväll hela natten men den här gången med Ben & Jerrys glass istället för dina chokladbollar ;) Hoppas du har det bra!

Puss och kram

2009-02-23 @ 17:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0