Första, andra, SÅLD!

Hello allesammans. Ännu en vecka har kommit och gått och den här gången kan jag ärligt säga att det finns mycket att berätta. I alla fall senare under veckan. De två första dagarna hände inget speciellt. Så jag tycker att vi hoppar dem! Låt oss gå direkt på onsdag.

Inför hösten har jag och Eline äntligen tagit ändan ur vagnen och börjat leta hus. Vi vill inte bo kvar på campus nästa år (speciellt med tanke på att det är billigare att hyra ett hus) så vi gick samman med en tjej i Elines klass som heter Wendy (från Holland) och en killkompis till Wendy som heter Albano (från Portugal) och satte igång letandet. Om sanningen ska fram borde vi ha börjat gjort det mycket tidigare. Helst innan jullovet. Alla de bästa husen går förstås direkt och ju längre man väntar, desto färre har man att välja på. Speciellt också med tanke på att de här på campus ska riva två bostadskomplex över sommaren så till hösten tävlar vi nu med 450 fler elever över husen i området. Så nu vet ni bakgrundshistorien. Dags att börja berätta på riktigt:  

Onsdag förmiddag (efter att jag haft Grammar) hade jag, Eline och Wendy bestämt tid med en husägare här i Treforest på en gata som heter Wood Road. Vi ringde i stort sett bara på annonser på den gatan, mycket tack vare att den ligger så bra till. Så vi kom dit till utsatt tid men husägaren dök aldrig upp. Konstigt, tänkte vi. Så vi ringde upp och frågade vart han var. "Oh, I'm sorry, that house is already gone! I called you yesterday and left a message. Didn't you get it?" Nej, det kan jag inte påstå. Ingen ringde mig på hela dan så jag har ingen aning om på vems telefon han lämnade ett meddelande... Jaja, inte så mycket att göra. Vi visste ju redan att husen går hela tiden. Vi hade ännu en husvisning några timmar senare och tack och lov dök i alla fall DEN ägaren upp! Huset var väl helt okej, men på det hela taget ganska litet och hade heller inget matrum eller köksbord, vilket innebär att vi skulle få äta i vardagsrummet - i soffan - varje dag. Inte riktigt vad vi hade hoppats på, så vi bestämde oss för att avvakta.

Torsdag hände ingenting men fredag förmiddag hade vi ännu en husvisning. Denna gång på en annan gata, Hilda Street, men inte heller denna gång dök ägaren upp. Vi ringde upp och samma historia: "It's already gone." Men ägaren sa också att han hade ett annat hus, på Wood Road till och med! Det huset var taget men hade plötsligt blivit ledigt igen. Så ville vi kanske se det? Oh ja! Eline och Wendy kunde inte följa med (inte Albano heller) så jag gick ensam bort och tittade på huset. Jag gillade det direkt. Det låg otroligt bra till där på Wood Road, rummen var lagom stora och det fanns både vardagsrum, matrum, relativt stort kök och badrum. Jag sa till ägaren att jag verkligen tyckte om det men att det var svårt att bestämma sig när de andra som man ska dela med inte är där. Så ägaren sa att vi kunde titta på det igen senare samma eftermiddag. Sagt och gjort. De andra gillade det också. Hyran är 45 pund i veckan (jämfört med 72 i veckan som mitt nuvarande boende kostar) och då ingår kostnaden för vattnet. El och gas får vi stå för, samt internetavgift, men det handlar om en extra 6 pund i veckan så det kändes överkomligt. Och eftersom vi visste att huset skulle bli taget på ett kick såg vi till att vara de som tog det :P. Så nu har vi hus till nästa år!!! Yay för oss! :D

Lördag spenderade jag med att plugga, kolla på film och i allmänhet bara ta det lugnt. Senare den kvällen hängde jag med några av mina tyska kompisar, Tommy och Martin, till Student Union. Det var tema Beach Party och så många som 20 personer dök upp! :P Haha, det kändes urfånigt att vara där när det var så pass tomt. Men vi hade jättekul. Ett par till av Tommys och Martins vänner dök upp så vi umgicks med dem. Vi drack förstås (i måttliga mängder, ta det lugnt mamma och pappa), pratade och sjöng med för full hals (ibland ganska falskt) till musiken som spelades. Precis innan de stängde tror jag att vi skrålade Mr Brightside och Summer of '69 :P. Efteråt var det "efterfest" i ett av köken men jag stannade inte särskilt länge. Tyskarna hade bjudit med mig på utflykt till stranden med BBQ dagen därpå så jag ville få lite sömn innan det var dags att kravla mig upp...

Så idag gick jag upp tidigare än vad jag egentligen hade velat och hängde med Tommy, Martin, Matti, Abbey (från USA) och Reiki till Barry Island för att grilla och umgås. Jag har aldrig varit på Barry Island förut men det var jätte vackert där. Lite väl anpassat för turisterna kanske men stranden var fin och vi hade en väldig tur med vädret dessutom! Dagen började molnig men inom en halvtimme efter att vi kommit till stranden sken solen och molnen försvann. Så vi hade det jättemysigt där på stranden. Killarna hade en bärbar grill som de satte upp och vi grillade kött som vi åt med ketchup, potatissallad och baguette samtidigt som vi sög i oss så mycket solsken som vi bara kunde :). Innan vi åkte tillbaka till Treforest gick vi också ut på en klippa där vid stranden. Det var nästan vackrast där uppifrån. Självklart har jag bilder att visa för er:










Och på kvällen var det dags för Chinese New Year Party! Imorgon måndag är det riktiga kinesiska nyåret (tror jag) men festen hölls idag istället i Student Union. Jag gick dit med Eline, klädd i min röda kinakavaj förstås, och träffade nästan genast på några vi kände. Det bjöds på kinesisk buffé, vilket var jättegott men om jag bara kunde förstå varför kineser (när de inte äter med pinnar) bara använder en gaffel och en sked men ingen kniv!? Vi träffade förstås också på Ricky (student helper killen) som hade blivit övertalad att närvara eftersom han faktiskt ändå är från Kina. Kineser, eller åtminstone asiater, utgjorde förresten majoriteten av alla som var där. Visste inte ens att vi hade så många asiater på skolan :P. De hade framträdanden också; kinesiska sånger, dansnummer, instrument, kampsport och en sån där stor line-dance drake som man alltid ser i filmer. Jättekul var det, även om alla som sjöng kanske inte alltid sjöng rent :P. Efter att festen var slut gick det över till vanligt disco men med endast hiphop och r'n'b musik, vilket jag tycker blir lite tjatigt i längden. Jag frågade DJ:n om han inte hade någon Michael Jackson eller Bon Jovi eller vad som helst som man faktiskt kan sjunga med till men han tittade på mig som om han inte visste vilka de artisterna var och skakade på huvudet. Värdelöst. Eline och jag gick strax efteråt. 

Så nu vet ni allt intressant som hänt den här veckan! Det var en del, precis som vanligt, inte sant? Nu är det dags att sova. Har prov imorgon så jag behöver vara någolunda utvilad i alla fall :P. Vi hörs. Kram, älskar er.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0