The start of 2009!

Och här är jag nu, tillbaka i Wales igen. Vad de 3 veckorna hemma gick fort! Känns som om någon knäppte med fingrarna och så - vips! Borta! Men det var kul. Jätte, jättekul. Speciellt över julen när prinsessorna, Maja, Magnus och William var där. Jag lekte med flickorna, tittade på Mamma Mia upprepade gånger och åt choklad. Vad mer kan man önska sig? :P Och för de som undrar, nej jag har inte glömt bort att uppdatera min blogg. Om man inte räknar från igår till idag vill säga för jag hade tänkt lägga upp det här inlägget igår kväll. Bloggen handlar ju om Glamorgan och när jag är hemma finns det inte så mycket att säga om skolan. Jag var ju tvungen att vänta tills jag hade något att berätta :).

On with the show!

Okej, det är i sanningens namn inte särskilt mycket som hunnit hända än. Kom ju precis tillbaka :P. Men lite finns det att berätta. Veckan inleddes med 3 deadlines. Toppen. Något lat som man är hade jag knappast pluggat särskilt mycket på jullovet. Vem vill plugga när man kan äta choklad? :P (Och träffa vänner och kolla in mellandagsrean) Så det blev ju förstås lite stressigt när jag väl kom tillbaka. Och, btw, vilken inledning på den nya terminen! Flyget från Skavsta var försenat 5 timmar, så jag missade båda mina bussar till Wales men mötte som tur var upp Eline på Stansted i London och tillsammans tillbringade vi natten på flygplatsen. Fråga mig om jag mådde pyton dan därpå...

Men det var inte det jag skulle prata om! Deadlines, var det. På måndagen (första dagen tillbaka; hur tänker dem!?) hade jag en uppsats i Reading/Writing Women som skulle in. Vilket jag lyckades med. Resten av den dagen och hela tisdagen ägnades sedan åt att hinna med mina andra två deadlines (i Writing Media och Fictionalizing the Valleys) till onsdagen. Onsdag eftermiddag kunde jag andas igen. Kan inte påstå att det jag lämnade in var det bästa jag någonsin skrivit och någonsin kommer att skriva men det var förhoppningsvis inte det sämsta heller :P.

Torsdag och fredag gjorde jag inte mycket mer än slappade. Och gick på lektioner förstås. Jag har en ny lärare i Reading/Writing Women som haft tjänsteledigt fram tills nu medan en annan tjej skötte kursen så länge. Hon verkar bra hon också så det ska nog inte vara några problem. Fredag kväll hade jag och Eline movie-night och tittade på Wall-E! :D Så otroligt gullig film! Om ni inte sett den redan: Se den!!!

Lördag var vi med Ricky (student helper killen) och ett gäng på... 6 andra asiater i Cardiff Bay. Det var jättekul, om än något kallt så där nära havet. Vi åt lunch på en japansk restaurang, promenerade en hel del, tog kort och avslutade med att fika på Starbuck's. Här är några bilder jag tog, först på Cardiff Bay området och sedan på en kille som tar kort på två andra (varav en av dem är Ricky):






Därefter stannade jag och Eline kvar i Cardiff ett tag. Jag passade på att köpa ett par böcker i bokhandeln (surprise, surprise) så nu har jag massor att läsa! :D

Söndagen fick jag äntligen sova ut och jag slappade hela dagen fram tills kvällen då vi skulle på en födelsedagsfest hos en kille som heter Kevin, från Frankrike, i Cardiff. Vi kom dit någongång vid 7 och även om festen hade en ganska lugn start blev det snart jätte roligt! Massa fransmän med bruten engelska, någon tysk, ett par engelsmän, en irländare och vi två från Skandinavien. Perfekt blandning ;). Sista tåget från Cardiff går ju dessutom så tidigt att vi bestämde oss för att stanna kvar tills första tåget gick. Vid 2 började folk gå hem och Eline och jag delade en säng i några timmar så vi fick lite sömn. Sen tog vi 06.18 tåget tillbaka till Treforest och självklart öste regnet ner. Så jag har mer eller mindre precis kommit tillbaka (efter att ha imiterat en dränkt råtta)! Tog en dusch, åt lite yoghurt och ska nu krypa i säng.

Och fastän jag vet att det är lite i efterskott och fastän jag skickade ett sms igår passar jag på att säga det igen: GRATTIS NICLAS!!! 22 år gammal och inte ett enda grått hårstrå. Det är otroligt ;). Skämt åtsido, grattis massa massa storebror. Hoppas att kryssningen var kul (fast jag inte var där :P) och jag lovar att du får din present sen när jag kommer hem nästa gång. Älskar dig.

Och det var det hela! Jag uppdaterar igen nästa söndag. Tror till och med att jag hann lägga upp det här nu innan Monster Maja kommit till jobbet :). Hej Maja!!

Saknar familjen redan lite grann så det är tur att ni kommer över nu i februari. Gör ingenting dumt tills dess ;). Puss och kram och älskar er massor!

Kommentarer
Postat av: michele

Bra skrivet! :)

2009-01-12 @ 21:46:05
Postat av: HAN!

haha tack så mycke!! klart jag inte har några gråa hår...jag har ju knappt hår alls :D. present ja! bäst för dig :D. jag har bara öppnat ett paket i år, det är jobbigt att bli stor :'(



jaaaja, kryssningen hade varit roligare om du var där, men vi tar en till sen :D. den var kul! jag vann 8 euro på en spelautomat och köpte en nirvana skiva. och drack öl :D. o åt mat! (och Kakorna!). o sov.



haha, puss o kram!

2009-01-15 @ 14:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0