Början på slutet av vistelsen...

Okej, det blev några dagar senare än jag hade tänkt... Men innan nästa vecka i alla fall! :P Så förra inlägget slutade efter att familjen kommit hit tillsammans med Robert och Mia och efter att vi ätit indiskt.

Dagen efter var vädret fortfarande helt okej (två dagar i rad, omg vad har hänt??? Det är ju ändå Wales vi pratar om!!) så vi bestämde oss för att åka upp till Brecon Breacons, en närliggande... kan jag kalla det bergskedja? Eller är "kullkedja" kanske ett bättre namn för det? Hursomhelst, vi åkte upp dit och parkerade vid besökscentret. Väl inne frågade jag och Mia om en trevlig liten vandringsled som inte skulle ta alltför lång tid att gå. Kvinnan bakom disken tittade skeptiskt på oss, gick runt för att se vilka slags skor vi hade och sa sedan att våra skor var "resonable." Okeeej... Så vi fick en karta och hon pekade ut en rutt och sen började vi går. Inte ens halvvägs av vad hon pekade ut i slutändan dock :P. Vi gick en bit, tog massa kort och sen gick vi tillbaka och fikade. Det var lagom :). På vägen tillbaka till civilisationen (ha, vi är i Wales; civilisationen är inte uppfunnen här! ;)) skulle vi åka en annan väg med bilen så vi kom förbi en kort vandringsled med ett par vattenfall att tita på. Vi hade lite problem att hitta dit först men vi lyckades till slut. Här är en bild på ett av vattenfallen:




Och här är pappa vid det stora vattenfallet. Så söt så, pappa lilla :)




Jag har upptäckt att jag har någon förkärlek för att fotografera träd. Så här är en bild jag tog vid samma tillfälle:




Tisdagen flyttade vi ut från stället i Nelson för vi skulle bo i Cardiff i två nätter också, hos killarna på Ty Rosa där pappa, mamma, jag och Micke har bott förut. Förmiddagen spenderade vi först i Pontypridd där vi kollade runt och åt lunch. Sen åkte vi som sagt till Cardiff. Vad kul det var att vara tillbaka hos killarna igen! De är verkligen jättehärliga. Jag trivs så bra hos dem. Och de har en superbra filmsamling dessutom ;). På kvällen gick vi in till Cardiff och åt middag på en italiensk restaurang, Prezzo. Jag åt en jättegod pizza. Och drack vin till maten. Till och med jag har blivit lite vuxen :P.

På onsdagen gick vi in till Cardiff för att shoppa loss! Eller, nja, inte riktigt. Men vi gick och kollade i affärer i alla fall i ett par timmar. Så mycket shopping blev det väl kanske inte men det var skönt att inte vara ute på språng jämt. På vägen tillbaka till Ty Rosa bestämde sig pappa, jag och Micke för att ta bussen men vi lyckades ta en buss som inte stannade på vår gata så vi åkte lite vilse :P. Fast det löste sig ganska snabbt. Vi fick bara gå en liten bit (vilket pappa inte var så lycklig över). Den kvällen åkte vi till Red Dragon Center i Cardiff Bay och åt middag på en restaurang där inne. Old Orleans hette den och maten var lite som Hard Café och Thank God It's Friday. Jag åt revbensspjäll, kyckling och potatismos. Hur gott som helst! Och efterrätten var ännu bättre! Chokladkaka med vit smält choklad i en liten kanna bredvid som man kunde hälla på. Och jordgubbar. Jag tror ärligt talat att jag dog. Och det var sista kvällen tillsammans.

Torsdag tog vi en sväng förbi IKEA efter att ha checkat ut från Ty Rosa och köpte ett par kuddar till mig och andra förnödenheter och sen till mataffären så jag kunde köpa mat att klara mig på ett tag. Och sen släppte de av mig på skolan, kramade mig hejdå och så var jag ensam på mitt rum. Kändes konstigt att inte ha familjen där efter att ha umgåtts 5 dagar i sträck. Jag hade en lektion att gå på senare på eftermiddagen dessutom.

Fredag och lördag gjorde jag egentligen ingenting. Jag gick på lektioner på fredagen förstås men annars slappade jag bara och kollade på film.

Söndag var jättekul! Jag gjorde inte så mycket på dagen men den kvällen firades St David's day (Wales skyddshelgon) på Student Union. Det bjöds på walesisk mat och dans och Eline måste ha dansat nonstop i två eller tre timmar. Jag kände inte alls för att dansa. Istället satt jag och pratade med massa människor som jag inte sett sen första veckan. Det var så himla kul! Jag kände verkligen bara för att prata massa och det var precis vad jag gjorde. När firandet var slut och de stängde följde jag och Eline med hem till en av killarna som varit student helpers första veckan och sjöng Singstar hemma hos honom. Vi var ett helt gäng som sjöng tillsammans. Ett perfekt slut på kvällen :).

Och det var den veckan. Jag är fortfarande otroligt seg med att uppdatera, men jag ska försöka skriva nästa imorgon. Kraaam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0