Social life...?

Det här lär nog bli det tristaste inlägget hittills. Det handlar om första veckan efter att jag kom tillbaka - en vecka som endast ägnades åt att plugga. Och då menar jag verkligen ENDAST. Jag gjorde ingenting annat den veckan. Jag hade knappt tid att gå och handla. Så, väldigt kort, detta var vad som hände:


Första dagen tillbaka hade jag två deadlines men det var projekten jag lämnat in redan innan påsklovet. Det fanns ingen tid att andas ut, dock. Nästa deadline var på onsdagen och jag hade knappt en kladd att gå efter än. Det var uppsatsen till Fictionalizing the Valleys som skulle skrivas efter valfri fråga från ett papper vi fått tidigare. Jag valde att skriva om familjen och samhället och hur de representeras i två av böckerna vi läst under vårterminen. I slutändan var jag ganska nöjd med vad jag skrivit. Det LÄT åtminstone imponerande :P.


Så fort jag lämnat in det arbetet var det dags för nästa; deadline i Writing Media samma fredag. Jag hade ju redan Baby Shoes-novellen avklarad men en critical review av en bok skulle ingå också så jag spenderade onsdag eftermiddag, samt torsdag och en del av fredagen med att skriva den. Och så fort DEN var inlämnad hade jag Starting to Write foldern att klara av. Den foldern skulle in på måndagen.


Det var också det svåraste att skriva. Så mycket skulle ingå; tre short stories, en dikt och en critical review och inget av det var skrivet än. Jag hade idéer till allihop men det måste skrivas för hand innan jag kunde skriva dem på datorn eftersom drafts måste lämnas in tillsammans med resten för att vi ens ska kunna få betyg på det. Jag skrev en short story som handlade om reapers som jag döpte till "You reap what you sow". Jag vet, jag försökte vara fyndig med titeln :P. Patetiskt försök. Men den var kul att skriva. Lite som min ängel-historia till förra foldern; mycket ironi men samtidigt allvar.


Därefter modifierade jag ett arbete som jag skrivit på gymnasiet och lämnade in den som en last word column. Det var arbetet jag skrev om att alla killar borde bli homosexuella. Också den väldigt ironisk förstås :D. Och tack vare en idé från pappa skrev jag den tredje short storyn om svensk folktro och älvor. Att de dansar under dimmiga sommarkvällar och hur en liten flicka blir vittne till alltsammans. Dikten skrev jag faktiskt om min storebror :). Har inte låtit honom läsa den än, vet inte ens om han skulle vilja. Jag suger verkligen på dikter. Precis som vanligt, ifall någon vill läsa det jag skrivit, säg till och jag skickar så gärna :). 

Precis som jag sa: Det var en otroligt tråkigt vecka. Jag träffade ingen alls, pratade inte med någon, där under helgen. Bara pluggade morgon, middag och kväll. Tack Gud för att det är över nu. Nästa inlägg blir roligare, då har jag börjat leva igen :P. Kraaaam 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0