"To boldly go where no one has gone before"

Jag inser att jag har glömt att uppdatera igen. Jaja, man kan inte komma ihåg allt. Jag var så upptagen med förberedelser inför den här veckan att jag totalt glömde bort det. Hursomhelst, här är vad som hände förra veckan:

Måndag och tisdag gjorde jag egentligen inte särskilt mycket av värde. Jag bakade med Disa en av dagarna; chokladbollar! Mums! :D Vi bakade i killarnas kök i B-block (mest för att det är mittemellan hennes och mitt boende och vi tillbringar nästan all vår tid där ändå). Bara dök upp, ringde på och när de öppnade sa vi: Hej, vi ska bara låna ert kök, tack så mycket, usch vad smutsigt det är här inne - aldrig tänkt på att städa? Ut härifrån! Ni får smaka sen när vi är klara. Stackarna visste inte vad de skulle göra :P. Bara backade undan med stora ögon och sa: Okej, visst. Whatever you say. (Please don't hurt us) Okej, inte riktigt kanske :P. Men de var något förvånade i alla fall. Och chokladbollarna blev jättegoda. Fast hur kan de bli annat när två svenskar bakar? ;)

På onsdagen var det Score som gällde igen nere på Student Union. Vi tycks gå dit varje vecka nu och jag som aldrig ens hade varit där förut för bara några veckor sedan. Det säger någonting om hur tråkigt det börjar bli här nu med alla exams och folk som åker hem över sommaren var och varannan dag. Universitetet töms sakta men säkert på elever och Treforest börjar bli mer lik en spökstad än den studentstad vi är vana vid. Det var kul på Score. Vi satt mest och pratade, drack något glas och lyssnade på musiken. Disa tvingade upp mig på dansgolvet men jag stannade bara för en sång. I det avseendet håller jag med Magnus Uggla: Jag dansar aldrig nykter :P.

På torsdag var det utgång IGEN! -suck- Jag är egentligen ingen party tjej. Jag kan inte festa varje dag, även om det förväntas av en som student. Vi gick till Raffles och drack drinkar och skrek till varandra för att göra oss hörda över musiken. Hade väl sådär kul, men det var roligare sen efteråt när vi gick tillbaka till Sarah's flat och beställde hem mat mitt i natten. Sådär nyttigt, men väldigt gott :).

Fredagen var vi ett gäng på 8 personer (jag, Disa, Anders, Neale, Sarah, Valentine, Sara och Anna) som tog hem kinesiskt till middag. De har stora menyer man kan beställa på ett ställe här i närheten som enligt prislistan är för ca 4 personer men man får tillräckligt med mat för att det dubbla kan äta sig mätta - och fortfarande ha mat över! Vi beställde i och för sig lite extra maträtter också men jag tror att vi fick närmare 12 byttor med mat. Killarna åt kinesiskt morgon, middag och kväll åtminstone tre dagar efteråt :P. När vi ätit upp klämde vi ihop oss på Anders rum och kollade på The Dark Knight (uppföljaren till Batman Begins) långt in på natten innan alla skildes åt och stupade i säng.

Lördagen var fantastisk! :D Äntligen, äntligen var det dags att se nya Star Trek filmen! Som jag har väntat och räknat ner. Ja, jag svär - jag är verkligen så patetisk att jag faktiskt har räknat ner ;). Jag, Disa, Anders och Neale tog tåget en station till Treforest Estate och gick i ca en kvart, tjugo minuter för att komma till biopalatset de har där. Salongen var fullproppad; det var ju bara dagen efter premiären. Filmen var superbra! Jag ska definitivt se den igen med pappa sen när jag kommer hem. Jag vet att han gärna vill se den också. Och för er som inte är Star Trek nördar (som jag :P) är detta inläggs titel därifrån. När vi kom tillbaka från bion fortsatte vi att titta på film hos Anders. Vi hann med två och en halv ståupp-komiker DVDer och två påsar popcorn. Det var en film-dag, helt enkelt.

Och söndag gjorde jag inte så mycket, förutom att jag bestämde mig för att boka en liten resa för att fördriva tiden innan min exam. Det finns så mycket jag vill se och göra här i Storbritanninen och det är ju lika bra att passa på medan jag ändå bor här eller hur? Så jag bokade en resa till Nottingham - staden alla Robin Hood fans förväntas besöka någongång i alla fall :D. Var lite orolig för hur mina föräldrar skulle ta det; deras lilla dotter ensam i en främmande stad, men de sa bara: Vad roligt! Ha så kul men var försiktig. Så det bar av till Nottingham onsdagen den här veckan. Men det berättar jag mer om i nästa inlägg :).

Kraaaam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0