Återkomsten (Tack Lisa för den dramatiska titeln ;))

En hel vecka hemma!!! Fantastiskt! Veckan skulle förstås ägnas åt att plugga men såhär i efterhand kan jag ärligt säga att jag inte pluggade särskilt mycket. Jag vet, skäms på mig, men det var så mycket annat jag ville göra när jag ändå var hemma igen.

På måndagen tog jag det mest bara lugnt. Då pluggade jag faktiskt! Jag hade en deadline på fredagen så det gällde att bli klar med arbetet. Det roliga med att jag var hemma den här veckan var att jag fick bestämma maten varje dag :D. Så den kvällen hade vi typisk veckomat: Blodpudding, bacon och lingonsylt (fast jag vägrar äta lingonsylt). Jag fick senare höra av mina vänner här borta att jag officiellt är en vampyr för att jag tycker om blodpudding. Fjantar... Och på kvällen tittade mamma, pappa och jag på den där filmen jag ville att mamma skulle se: What Dreams May Come. Den fick henne att gråta, så jag lyckades med det i alla fall :). Jag tror mamma tyckte att det var bra men pappa gillade den inget vidare. Han satt och sa att den var konstig hela tiden och att personen som skrivit manuset måste ha varit skruvad. Vilket i och för sig kan stämma, men jag gillar filmen ändå.

På tisdagen åkte jag in till stan med Terese och tittade på High School Musical 3 på bio. Jag vet, är vi inte fåniga? Det var bara vi och två andra i hela salongen :P. Vilket var toppen för då kunde jag och Terese sjunga med till låtarna :D:D:D. Efter det åkte vi hem igen så jag kunde plugga lite innan middagen. Till middag blev det lövbiff med vitlökssmör och pommes frites. Den kvällen blev det film (igen) för mamma och jag tittade på Systar i Jeans på TV. Mamma grät till den också :P.

Onsdagen kom Lisa hem till mig och vi åt lunch och fikade tillsammans. Sen pluggade jag lite till. Michele kom dit igen och vi åt korv och pappas supergoda potatismos till middag. Efter middagen gick jag till Terese och vi tittade på Hairspray (älskar den filmen!) och åt chips och godis. Sen gick vi hem till mig för Terese skulle sova där och umgicks med Niclas och Michele ett tag. Sen såg vi en film TILL: Wall-E. Älskar den filmen också, men vad mycket filmer jag kollade på medan jag var hemma! Terese slocknade som ett ljus mitt i filmen så jag tittade på slutet själv :).

På torsdagen åkte jag till Täby C och träffade Carro. Vi köpte lussebullar och gick runt i centrum medan vi åt dem. Det var jätte, jättekul att träffa henne igen. Vi ses alltför sällan. Till middagen kom Keekee över och vi åt alla indisk mat tillsammans. Jag ÄLSKAR maten från den indiska restaurangen i Åkersberga. Det är den bästa indiska maten jag någonsin ätit. Efter maten spelade Keekee, mamma, pappa och Micke monopol medan jag satt bredvid.

Fredagen mötte jag Michele inne i stan och vi gick för att köpa det nya Singstar spelet: Singstar ABBA! (Som min moster Maja har lovat att hon ska testa när de kommer upp till jul. Eller hur, Maja? ;)) Därefter gick vi till ett kafé och fikade. Sen åkte vi hem till oss och tittade på film (igen). Den här gången var det Barnhemmet, en spansk skräckfilm. Ganska bra faktiskt. Väldigt obehaglig. Mia och Robert kom över till middagen och vi åt kyckling med fetaost och tagliatelle. Sen sjöng jag och Michele igenom alla låtar på den nya singstar skivan. Eller, nästan alla. Två av dem hade vi aldrig hört förut. Sen var det ju dags att packa klart väskan för jag skulle åka hem dagen därpå.

På lördagen gick jag upp kvart i 7 och vi åkte hemifrån halv 8. Pappa skjutsade mig till flygplatsen och Michele och Niclas följde också med för de skulle hem till Michele och kunde alltså bli avsläppta på vägen. Resten av dagen gick åt att ta sig tillbaka till Wales; flyg, buss och sen buss igen. Jag var i Cardiff strax efter 5 på eftermiddagen och runt 6 vid Universitetet. De har redan julpyntat den stora shoppinggatan i Cardiff! Jag och Eline måste absolut åka dit snart och köpa julklappar. Det var jättefint. Eline var glad att se mig igen och vi åt middag innan vi gick till affären. På vägen tillbaka fick vi ett sms från Ricky så vi gick hem till honom och tittade på film: Talladega Nights. Vilken var underhållande men ganska udda. Därefter var det sängen som gällde! Jag var så himla trött.

Och idag var Eline och jag i Pontypridd. Hon behövde köpa nya skor så vi gick omkring där ett tag och tittade i de få affärer som faktiskt var öppna. Jag köpte en DVD-box och lite julklappar :). Resten av dagen har gått åt till att plugga.

Så nu är jag äntligen ikapp med min blogg! Är det inte fantastiskt? Nu har du mycket att läsa när du kommer tillbaka till jobbet imorgon bitti, Monster Maja! :D Kraaaaaaaaaam på er allihop!

Kommentarer
Postat av: michele

ja jä*lar vad du hann med mycke på en vecka;)

var så mysigt att ha dig hemma!:D

vi syns snart igen!

Puss o kram

2008-11-17 @ 17:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0