Kreativ på hög nivå!

Så vi börjar närma oss slutet på den här veckan och jag har inte ens skrivit om förra veckan. Jag vet, jag är pinsamt seg. Förlåt. Men detta är vad som hände förra veckan:

Veckan började med ett prov i Lexis and Phonology, mest för att kolla om vi är med på vad vi lärt oss hittills. Vi hade prov på saker som prefixes och suffixes, synonymer, proverbs, idioms och compound words. Vilket inte borde säga er ett dugg :P. Provet var inte alltför svårt så det kändes bra. Det var i stort sett också det enda intressanta som hände på måndagen.

Tisdagar har jag inga lektioner så jag spenderade dagen med att skriva min Critical Review för Writing Media, den som handlar om baletten. Jag gjorde ett första utkast, skickade iväg det till min lärare så hon kunde läsa igenom det och ge kommentarer, fick tillbaka det och gjorde ett par sisa justeringar. Så redan nu, fastän deadlinen är på måndag nästa vecka, är min Critical Review så gott som klar.

På onsdagen hade jag Grammar lektion och sen gick Eline och jag till Pontypridd (vilket vi vanligtvis gör på onsdagar). Halloween är på fredag så vi var på jakt efter någonting att ha på oss. Jag hade redan tänkt att jag kunde gå som en Wicca (modern häxa = ingen svart hatt) för jag har ett par saker som kunde passa till det. Vill inte lägga ut hur mycket pengar som helst, fattig student som man är :P. Jag köpte en svart klänning i alla fall och nätstrumpbyxor att ha till. Eline hade redan köpt det hon behövde till sin kostym (japansk skolflicka. ..tror jag).  På kvällen gick vi hem till Ricky och kollade på film. Nick var upptagen så det var bara vi tre. Vi började titta på The Matrix men mitt i filmen dog skivan. Så vi kunde inte se klart den :(. Vi satt och pratade istället tills det var dags för oss att knalla tillbaka till Universitetet.

Torsdagen tillbringade jag med att skriva mitt Timed Assignment för Starting to Write klassen. Vi fick ett papper med två fotografier på, den ena föreställande en äldre gubbe och den andra samma gubbe men helt insvepen i en filt med en cotyote bredvid sig. Bilderna föreställde Joseph Beuys, tysk skulptör och performance artist, som år 1974 gjorde ett uppträdande han kallade I like America and America likes me. Uppträdandet gick upp på att han bodde i en bur tillsammans med en coyote i ett par dagar. Utifrån dessa bilder skulle vi nu skriva någonting, tillexempel från Beuys synpunkt, coyotens synpunkt, någon ur publikens synpunkt osv. Vadsomhelst. Enda förhållningsregeln var: Var kreativa!

Jag började med att skriva ur Beuys synpunkt men körde fast, så jag skrev ur en i publikens synpunkt istället. Det vore nog för mycket om jag la in allt jag skrev här, men jag kan lägga in början i alla fall. Jag döpte min lilla novell till "Caged but never imprisoned" och detta är början:

"The old man in the cage barely moves as you stand outside, watching him. He is sitting on the floor, leaning against the wall with his eyes closed and a thick blanket wrapped around him against the cold November winds. The coyote is in there too, sniffing around the old man and sometimes lifting its head to observe the people standing outside of the cage. The animal's amber-coloured eyes are alert but guarded. There is a silent warning in those eyes, clearly stating it would be a bad idea for the crowd to try and get closer. Not that anyone is trying to.  

        But it is not the coyote you want to study; it is not the animal you came here to see. It is the man. And for the fiftieth time you ask yourself: Why is he doing this? Why would he want to imprison himself like this?  You heard he was a sculptur and a performance artist. So does he consider this to be some sort of show? You are not sure and that is why you are here: To try and understand."

Om ni vill läsa hela är det bara att säga till :).

Fredag: Halloweeeeeeeeeeen!!! :D:D:D:D:D Jag lämnade in mitt Timed Assignment, tittade på en gammal svartvit film som hette How Green Was My Valley i Fictionalising the Valley's klassen, åkte med Eline och Ricky (student helper killen) för att titta på en swimmingpool här i närheten (Eline älskar simning men har inte vetat var närmaste swimmingpool ligger tills nu) och sen gjorde vi oss redo för Halloween festen. Det var en Spooktacular fest i Student Union den kvällen som vi köpt biljetter till. Vi gick dit tillsammans med Thomas som var utklädd till djävul. I början var det rätt kul, speciellt att betrakta folks fantastiska kostymer men vi tröttnade strax före 12. Vi kunde inte se någon vi kände och folk började bli rätt så fulla så vi gick hem och sov istället :P. Jag vet, är vi inte trista?

Lördag och söndag gjorde vi ingenting. Eller, ja, vi tittade på Happy Feet på lördagskvällen men det var det hela :D.

Och så har ännu vecka passerat! (Nästan två, eftersom det är torsdag idag) och snart kommer jag hem!!! Bara två dagar kvar! Jag ska se till att uppdatera min blogg för den här veckan också lite längre fram. Antagligen i helgen. Tills dess, ha det bra allesammans!

Kraaaaaaaaaaaaaaam


Kommentarer
Postat av: michele

ja de var väldigt va bra du skriver:)

ja nu har du varit hemma!:D saknar dig redan lite grann:p men du kommer ju om 3 veckor o du trivs så bra där:) men de var kul att se dig längtar tills nästa gång!;p ha de så bra där borta!

Puss o kram

2008-11-15 @ 14:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0