Äntligen riktig skolvecka!

Nu när skolan äntligen har börjat på riktigt kände jag att det var dags att börja uppdatera min blogg lite oftare. Ja, pappa, jag lyssar på vad du säger ibland. Är det inte fantastiskt? :P

Så senast jag skrev måste ha varit i söndags, men jag uppdaterade nog under dagen så jag fick inte med det sista som hände den dagen: på kvällen hade vi en filmkväll. Jag och Eline sms:ade till Ricky, Nick och Thomas som genast var med på noterna. Så vi riggade upp Elines dator och mina högtalare i Elines kök (där det finns någonting soff-liknande att sitta på) och väntade på att killarna skulle dyka upp. Vilken tur att jag tog med mig så många filmer, eller hur mamma och pappa? ;) Vi bestämde oss för att se Constantine. Enda problemet med filmkvällar är att det blir så lite prat eftersom alla är så koncentrerade på filmen. Men det är förstås alltid lika kul att umgås med Ricky, Nick och Thomas; spelar roll vad vi gör. Jag tror att de tre snabbt börjar bli mina och Elines favoritpersoner som vi försöker träffa så mycket som möjligt. Det känns som om vi har känt dem så mycket längre än bara en vecka.

Okej, så det var söndagen. Nu till måndagen och skolstarten! Min första (och enda) lektion på måndagen var Language Awareness: Lexis and Phonology. En av de ämnen jag måste ta för att få mitt engelska undervisnings certifikat i slutet. Det var faktiskt riktigt roligt, mycket tack vare läraren :). Mike Chick heter han (haha, jag vet att efternamnet är roligt) och han hade entutiasm till tusen! Han var överallt, gestikulerade, fast besluten att lära sig allas namn och att vi skulle lära oss varandras namn och sa gång på gång att något var "Cool bananas" om man kunde svaret på frågor han ställde osv. Han såg också till att vi arbetade mycket i grupp och hjälpte varandra så den lektionen var långt ifrån tråkig! Resten av måndagen var mer eller mindre händelselös. Jag hade inga fler lektioner och jag var dödstrött så jag stupade i säng ganska tidigt.

Tisdag morgon hade jag ännu en Language Awareness lektion, men det här var Grammar istället. Läraren var inte lika rolig och själva lektionen var ganska seg, om än fortfarande intressant. Fast hur kan en lektion om engelsk grammatik någonsin vara superkul? :P

Efter lektionen träffade jag på Naz, en annan av student helper killarna från internationella intoduktions veckan. Han hade lunch, jag hade lunch och han hade dessutom kuponger som gjorde att han och sällskap fick äta gratis i restaurangen här på campus så han frågade om jag ville äta lunch med honom. Det roliga var att klockan var innan 12 så de serverade fortfarande frukostmenyn i restaurangen. Inte för att jag protesterade! Mmm, engelsk frukost :D. Det var riktigt trevligt att äta tillsammans med honom.

Han hade lektion igen vid 12 så jag gick upp till mitt rum och lyssnade på musik och läste i några timmar innan jag hade min andra och sista lektion för dagen; Writing Media. Jag kan knappt vänta med att komma igång med det ämnet på riktigt! Det är en av mina skrivar kurser och jag vill bara börja skriva på en gång. Vi satt mer som i en fyrkant på lektionen så alla kunde se alla och det var ett klart plus. Under lektionens gång skulle vi också intervjua den person som satt bredvid oss för att sen kunna presentera varandra inför resten av klassen. Tjejen bredvid mig hette Lindsey Coombs och hon var jättekul att prata med. Hon har bott i hela sitt liv i en liten stad inte långt härifrån campus området så hon tyckte att mitt ursprung var jätte coolt. "Wow, you're from SWEDEN!?" Hm. Jag har aldrig förut riktigt känt att Sverige var exotiskt att komma ifrån förrän jag pratade med henne :P.

Resten av dagen/kvällen spenderade jag med Eline. Vi gick och handlade middag och jag insåg att de har Dr Otker's mozzarella pizza här i affären närmast oss! Yay! Gissa vad jag åt till middag? :D:D:D:D:D Och jag har inga lektioner på onsdagar så jag kunde stanna uppe lite längre och lyssnade därför på musik till kl 1 eller nåt.

Idag, onsdag, gick jag, Eline och en holländsk tjej som heter Wendy in till närliggande staden Pontypridd. Det tar bara 15 minuter att gå in till Ponty så det är bra. Jag var inne på WH Smith och köpte lite halvtrista saker som plastmappar till alla papper jag lär få på lektionerna, gem och en mini Thesaurus (engelsk ordbok). Och hostmedicin. Min förkylning vill inte ge med sig. Jag köpte samma hostmedicin som vi köpte till Micke när vi var här innan skolstarten. Jag har full förståelse för dig, Micke. Den smakar hemskt! Bläääää! :(

Och ikväll försöker vi se om Ricky, Nick och Thomas har lust att hitta på något men vi har inte fått ett definitivt svar än. Så det är min vecka än så länge! Jag skriver mer sen i helgen så ni får höra om resten av mina lektioner. Kraaaaaaaam

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, den pizzan är inte att leka med... Mums!



(...Visst är det bra att av alla saker du berättar om kommenterar kommenterar jag just pizzan du åt :p )

2008-10-03 @ 12:27:44
URL: http://creatrix.blogg.se/
Postat av: michele

haha ja pizza är inte dåligt:)

2008-10-03 @ 21:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0