Långsam vecka...

Jag glömde helt bort att uppdatera min blogg den här helgen. Jag kan inte ens skylla på att jag var upptagen för jag gjorde i stort sett ingenting :P. Så jag ber om ursäkt, men här är i alla fall vad som hände under förra veckan.

Måndag: Ingenting. (Förutom min enda lektion förstås)

Tisdag: Ingenting. Hade inte ens lektioner den här dagen :). Jag har ändrat mitt schema lite grann så nu har jag en lektion på måndagar, ingenting på tisdagar, en lektion på onsdagar, två på torsdagar och tre på fredagar.

Onsdag: Här gjorde vi faktiskt något, tro det eller ej! Jag och Eline var i Pontypridd under dagen för att leta efter bakformar och ingredienser. Det var nämnligen Nicks födelsedags fest den kvällen och vi lovade att baka :P. Och vad tror ni hände på vägen hem från Pontypridd när vi hade händerna fulla med supertunga kassar? Självklart träffade vi på några killar från vår skola som genast erbjöd sig att bära våra kassar. Hela vägen tillbaka. Jag får lite dåligt samvete när jag bara lämpar över mina tunga kassar på andra men när de mer eller mindre tar påsarna ur mina händer innan jag hunnit svara, kan jag bara anta att det verkligen vill uppträda som gentlemän. Och jag tänker inte protestera mot lite hjälp ;).

Så onsdags eftermiddagen tillbringade vi med att baka. Jag gjorde äppelpaj och Eline gjorde någonting från Norge. Hon sa vad de hette men jag kan för mitt liv inte minnas vad hon sa... Det var i alla fall som runda små bullar, vissa med glasyr och smarties på och vissa fyllda med choklad. Supergoda :D. Och våra bakverk blev mycket uppskattade på festen senare. Fest och fest egentligen, det var mest bara en massa vänner där som åt pizza, bakverk och pratade hela kvällen. Men det var skoj!

På torsdagen var jag jättetrött (naturligtvis) och vandrade till mina två lektioner som en zombie :P. Och min sista lektion sen... Det var en av mina skrivarklasser och vi fick i uppgift att skriva om någonting dramatiskt som hänt oss i livet och sedan läsa upp det inför resten. Flera hemska saker framfördes; bilolyckor, vänner och familj som dött osv. En äldre kvinna började gråta medan hon läste. En annan tjej började gråta medan hon skrev och fortsatte gråta hela lektionen, så pass mycket att hon inte kunde läsa upp det. Själv väntade jag tills jag lämnat klässrummet innan jag började gråta :P. Och jag kände mig så fånig dessutom! Det var ingenting jag gråtit över förut men jag antar att när man bearbetar saker som hänt en flera år senare kan allt man inte kände då plötsligt välla över en som en tidvattenvåg... Jag ringde hem, mest för att jag bara ville prata med någon som verkligen känner mig och stackars pappa var helt förfärad när han lyfte på luren och fick höra min tårfyllda stämma. "GRÅTER du????" Frågade han. "Vad är det? Vad har hänt?" Ja, det var ju inte lätt att förklara :). Men det kändes mycket, mycket bättre efter att jag pratat med honom. Den kvällen gick jag och la mig tidigt och måste ha somnat runt kl 22.00 redan. Gråtattacken gjorde mig väl sömnig :P.

Fredag: Jag hade mina lektioner och åt senare middag med Eline. Jag gjorde tonfiskpasta! :D Mamma och pappa bör veta att det är min favoriträtt och nästan alltid den rätt jag föreslår när de brukade fråga mig vad jag ville ha till middag hemma. Mums! 

På kvällen gick vi ut på puben med två killar som heter Paul och Felix. Vi har umgåtts med dem förut men det var mest under slutet av internationella veckan så det var kul att träffa dem igen. Vi vandrade lite från pub till pub (varken jag eller Eline drack någonting), hejade på dem medan de spelade biljard och träffade senare på en annan kompis till dem, Steven, som vi också kände från förut. Jag hade jättekul hela kvällen så vi lär säkert gå ut med dem igen. Det enda tråkiga den kvällen var att när de gick med oss tillbaka till universitet, var det några som åkte förbi i en bil och kastade ägg på oss!!!! Kan ni fatta det!?! Vad arg jag var! Och jag fick inte ens särskilt mycket på mig; bara på ena byxbenet och lite på mina skor. Stackars Felix fick mycket mer. Men ingen av killarna var speciellt förvånade. De är alla 3 från England och uppenbarligen är det inte alltför ovanligt att sånt händer här. Det är ju inte klokt!!! De som kastade äggen ska vara glada att de inte var till fots istället för i bilen. Annars hade jag säkert försökt klippa till dem :P.

Helgen var underbart (och fruktansvärt) händelselös. Vi gjorde absolut ingenting! Vilket i sig var ganska skönt men också lite tråkigt. Nåja, det var ganska skönt att sova ut och bara slappa hela dagarna.

Och det var hela min vecka! Lite långsam, som sagt var, men den hade sina stunder. Det börjar bli kallare här nu. Det börjar till och med märkas att hösten är här. Fast än så länge regnar det mycket mindre än vad jag trodde att det skulle göra. Vilket jag antagligen inte borde säga, för bara för det lär det regna hela november... Och inga bilder har jag heller! Tyvärr :(. Jag får fixa det till nästa vecka. Kraaaaaaaaaaaam på er!!!

Kommentarer
Postat av: michele

väldigt intressant;) men stackare att du ska bli så där ledsen vilka elaka uppgifter ni får;/

men tur att du är glad igen:D

prata med dig hundra gånger den här veckan så jag vet inte vad jag ska säga:p

Puss o kram skumbanan!

2008-10-22 @ 20:20:19
Postat av: Keekee

skit vad kul ägg!!! =D



(hihi)



Puss!

2008-10-25 @ 12:39:54
Postat av: Lisa

För att ha varit en långsam vecka har du ändå förvånansvärt mycket att säga om den... :p

När jag har en långsam vecka innebär det blandannat att jag knappt kan få ihop tre rader om den när jag försöker beskriva den.



Vilken dramatisk lektion! Jag har svårt att tänka mig att jag i mitt lugna och trygga liv har upplevt något så dramatiskt att det skulle kunna få mig att gråta så långt i efterhand. Jag skulle nog ha svårt att komma på något alls till en sådan uppgift. Däremot har man ju varit med om händelser så frustrerande att man långt senare fortfarande vill skrika rätt ut vid minnet av dem.



Ägg? Vad är det med mänskligheten och dess tendens att altid vilja förstöra för alla andra jämt och ständigt! Blir pissed of bara av att höra om det. Att de åkte bil hade nog inte hindrat mig från att försöka ge igen... :p

Kunde man inte ha tagit nummret på nummerskylten och anmält dem eller nåt?



Jag ska försöka skicka iväg ett mejl till dig snart.

Jag tänkte fråga ut dig lite ang. din utbildning och så...

Du förstår, jag funderar just nu på att följa i dina spår om något år eller två.



Hade bra, så hörs vi!

Kram!

2008-10-28 @ 09:51:16
URL: http://creatrix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0