Party, party... och plugga :D

Okej, så det är inte så illa som rubriken antyder. Jag festar inte HELA tiden... Andas mamma och pappa! Jag har inte blivit alkoholist och jag har inte tappat omdömet (helt). Ni behöver inte komma och släpa hem mig än.

Sååå! Ännu en vecka har passerat (de tycks flyga förbi!!) och jag har massor att berätta precis som vanligt. Så, ja, det här inlägget kommer att bli långt. Men det är de förstås alltid :P. Måndagen började bra. Jag tror att det var någonstans mitt på dagen efter min första - och enda lektion - som jag sprang på Thomas, den franska killen, som bjöd in mig och Eline på crêpes-party den kvällen. Ni vet fransmän, de klarar inte av att lämna sin älskade mat bakom sig när de flyttar till ett nytt land. De bara MÅSTE hålla traditionerna vid liv. Inte för att jag klagar! Jag ÄLSKAR crêpes! Så klockan 8 den kvällen infann vi oss hemma hos Jean (en annan av de franska killarna). Det var kanske ett 10-tal personer där som vi satt och pratade med. Först fick vi croissanter med smält ost och skinka i. Supergott! Och sen crêpes med ost och skinka. Men där fick jag tyvärr tacka nej. Jag ville hellre ha crêpes med choklad och jag kan bara äta två innan mängden mjölk gör mig svagt illamående :(. Men de med choklad var utsökta! Jag önskar att jag hade kunnat äta fler! Det var faktiskt i stort sett allt som hände. Vi stannade bara i 2 timmar eller något sånt. Hade läxor att ta hand om också :P.

Tisdag: Elines födelsedag!!! :D:D:D:D:D ...Och också den dagen de "högre makterna" här bestämde sig för att ha en brandövning klockan 7 på morgonen. Kul uppvaknande... Jag var precis i färd med att ta på mig en tröja (fortfarande med larmet tjutande i öronen) när en tant låste upp min dörr och till och med kom in på mitt rum samtidigt som hon skrek åt mig att "Get out, get out!!!". Visst, men kan du kanske GÅ UT medan jag klär på mig!? Jag vill inte att du ska se mig utan tröja, tack så mycket! Dagen kunde inte gå annat än utför efter det... Jag hade dessutom ännu en brandövning ca 3 timmar senare när jag satt på lektion. Fantastiskt (sarkastisk).

Men allt vände på kvällen! Då var det dags för Elines inte-så-hemlig-längre födelsedagsfest. Nick och Ricky hade erbjudit sig att laga middag till henne, och mig förstås, hemma hos Ricky. Först hängde vi med dem till mataffären för att handla och sen hem till Ricky. Det bjöds på jumboräkor i vitlök och citron till förrätt (mums!!) och vegetarisk sushi i form av risrullar med tonfisk och rödlök inuti tillsammans med en sås gjord på chilisås och wasabi. Gissa om det brände i munnen! Och näsan. Och halsen. Jag har aldrig smakat wasabi förut men det var en cool upplevelse :D. Därefter fick vi grönsaks- och kycklingwok med ris. Och vitt vin till maten :P. Allt var jättegott! Förresten, om ni är intresserade av vad jag gav Eline i födelsedagspresent så gav jag henne ett skissblock, skisspennor och färgpennor/vattenfärgspennor. Hon gillar att skissa :). Här är vi (utom Eline som tog fotot. Stackars Eline, hon fick inte vara med på bild fast det var hennes födelsedags. Bara därför får hon en egen bild nedanför denna):





Onsdagen var ganska händelselös. Jag läste ut en bok till en av mina kurser. "A Room of One's Own" av Virginia Woolf. Jag tyckte den var riktigt bra. Den är ganska kort, baserad på ett föredrag hon höll vid ett collage i Cambridge år 1928. I boken säger hon till exempel: "A woman must have money and a room of her own if she is to write fiction." Vilket bör stämma ganska bra :). Hon säger också: "So long as you write what you wish to write, that is all that matters; and whether it matters for ages or only for hours, nobody can say."

Torsdagen var också händelselös. Jag gick på lektioner och gjorde inget speciellt på kvällen.

Men vad gjorde det? För på fredagen började det hända saker igen! :D Det var dags för BBQ hemma hos Nick. Vi hade fantastiskt roligt. Och ja, jag erkänner att jag drack den kvällen. Antagligen lite mer än vad jag borde. Men jag var med vänner och jag mådde inte illa så lugna ner dig, pappa :). Jag är fortfarande samma person som du känner. Jag har inte ändrats bara för att jag börjat på Universitetet. Det var jag, Eline, Nick, Ricky, Thomas och säkert en 10-12 som jag aldrig träffat förut men de var alla väldigt trevliga. Vi grillade hamburgare och kyckling, skrattade och pratade och badade i ett utomhus-badkar. Vilket var himmelskt! Jag tror att jag badade först runt 3 på natten eller något sånt (INTE naken!!) med Nick och Thomas. Det var alldeles stjärnklart ovanför oss och vattnet var 39 grader varmt. Underbart! Jag och Eline sov över så vi skulle slippa gå tillbaka till campus mitt i natten så vi gick och lade oss ganska snart efter att vi badat.

På lördagen började vi med frukost tillsammans med Nick och Ricky ute på baksidan i solskenet. Det var så ofattbart varmt, speciellt med tanke på att det är oktober. Närmare 19, 20 grader skulle jag tro. Killarna var väldigt sugna på stranden och surfing och de bjöd med oss. Självklart tackade vi ja. Vi åkte till stranden i Rickys bil, till en speciell strand perfekt för surfing. Aberavon Beach hette den och det tog väl ungefär en halvtimme att komma dit. Jag kan inte beskriva med ord hur underbart det var att tillbringa hela dagen på stranden. Solen sken, det var fortfarande så varmt och varmt i vattnet också! 17, 18 grader kanske. Jag stog i bränningarna med vågor som slog ända upp till låren på mig (mina jeans blev något blöta) och bara njöt. Här är en bild på stranden:



Och här är en bild först på mig i vågorna och sen på Eline:






Vi stannade på stranden hela dagen, tills solen gick ner och det blev kallt. Vi hade till och med en sorts picnic. Jag och Eline hade tänkt på att ta med lite bröd, pålägg och frukt. Jag ville inte åka därifrån. Det var så fantastiskt att bara sitta där och veta att det är oktober trots att det inte märktes på vädret och temperaturen. Jag vill hemskt gärna åka tillbaka dit igen. Och här är, avslutningsvis för lördagen, en bild på killarna på väg ut för att surfa. Jag är ganska stolt över den här bilden :D:




Det fina vädret bestod på söndagen så jag och Eline tog en promenad för att riktigt njuta av vädret och också för att handla lite till middagen. Annars gjorde vi i stort sett ingentig idag. Bara laddar inför en ny skolvecka :).

Återkommer snart igen med ett nytt inlägg. En dag ska jag lyckas med att inte skriva så mycket. ...Kanske ;). Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Kommentarer
Postat av: Lisa

Mycket fina bilder! Det verkar ju vara riktigt paradisiskt (Jag tror att man kan "böja" paradis på det viset?)

2008-10-14 @ 19:49:19
URL: http://creatrix.blogg.se/
Postat av: michele

hahah jag visste ju nästan allt de där redan o lite till:p nu har jag o niclas bakat bullar:p jätte fina vart dom han gjorde fem stycken med jordnötsmör i blää säger jag:p

saknar dig! <3

2008-10-15 @ 22:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0