Social till tusen! ...Och längtar efter skolstarten.

Så, nej, uppenbarligen började skolan inte alls i måndags. Den börjar nu på måndag istället! :D Så vad har jag gjort den här veckan? Den undrar jag också...

Nej, skämt åtsido, har det varit introduktion inför skolan den här veckan så jag har haft lite för mig i alla fall.  I måndags hade jag en slags föreläsning tillsammans med alla elever som läser humanitära ämnen då vi blev presenterade för lärarna inom vår sektor. Senare på eftermiddagen fick vi träffa våra Award Tutors för de ämnen vi ska läsa. Mina heter tillexempel Catherine Merriman och Maria Donovan. Under det mötet fick vi veta att inom utbildningen jag ska läsa (BA Creative and Professional Writing) finns det olika kurser som vi måste välja mellan. Jag funderade över det ett tag och ändrade mig en gång men i slutändan ser min skolvecka ut så här:

Måndag: 10.00 - 12.00 Language Awareness - Lexis and Phonology
Tisdag: 9.00 - 10.00 Language Awareness - Grammar
               15.00 - 17.00 Writing Media
Onsdag: INGA LEKTIONER
Torsdag: 15.00 - 17.00 Starting to Write
Fredag: 11.00 - 12.00 Reading/Writing Women
               14.00 - 16.00 Fictionalising the Valleys

Två av kurserna; Writing Media och Starting to Write var vi tvugna att ta men utöver det hade vi fritt val. Och i och med att jag läser de två Language Awareness kurserna (och fortsätter läsa två sådana per år tills jag är klar med utbildningen) får jag när jag är klar ett certifikat som säger att jag är utbildad för att lära ut engelska till andra! Så jag kan jobba som engelskalärare om jag vill :).

Och de båda kurserna på fredag ser jag också väldigt mycket fram emot. Reading/Writing Women handlar om kvinnliga författare och Fictionalising the Valleys handlar om författare här ifrån Wales så jag får lite kunskap om inhemska talanger dessutom! :D

Veckan fortsatte med enstaka föreläsningar här och där med i stort sett bara massa ledig tid. Så jag vet ärligt talat inte vad som hände med veckan. Jag har inte festat bort den, om ni tror det! Okej, ja, jag var på en fest i onsdags på Student Union men det är liksom inte samma sak längre. Den första veckan jag var här var det bara internationella elever och i slutet av veckan kände jag igen nästan alla av dem (även om jag förstås inte kunde så många namn) men nu när alla engelska och walesiska elever har anlänt också känns det som om jag inte känner igen någon alls. Vilket inte är sant, men det är bara så många nya ansikten överallt. Och killar när de festar blir så fulla. Vilket gör dem till ouppfostrade svin :P.

Jag har dock mina vänner som jag har lärt känna så det går ingen nöd på mig! Jag har Eline förstås, men en massa andra också. Vi träffade t.ex. Ricky (student helper killen) häromdagen. Han läser till sin Masters just nu, samt är lärare för några klasser men han sa att senare under terminen när han inte har fullt lika mycket att göra skulle han ta med mig och Eline till en dim sum restaurang så vi kan få smaka på den fantastiska maten han säger att de har där. Så det ska bli kul :).

Och igår var vi faktiskt på en födelsedagsfest. En kille som heter Matti (tror jag har nämnt honom tidigare?) fyllde 22 år så vi blev inbjudna på hemmafest hos honom. Vi åt tårta, pratade massa, de flesta drack en hel del sprit (inte jag! och inte Eline heller) och hade det allmänt väldigt roligt. Jag tror jag kom hem... 1, kanske? Sen bor vi ju alla så nära varandra så det tar inte lång tid att gå hem till rummet där man bor precis :P. Här är en bild från festen (Matti är killen i rosa hatt. Den andra killen heter Alex och han fyllde visst också år igår): 





Ikväll var vi på en utflyttningsfest hos en kille som heter Ricky. Han ska byta lägenhet så han hade en slags fest. Jag och Eline var de enda tjejerna där :P. Men det var så himla roligt! Jag hade superkul hela kvällen. Festen var i ett hus här i Treforest, så inte i en studentlägenhet och vi var ute på deras baksida hela tiden med en tänd brasa, vilket var jätte mysigt. Det var förstås Ricky som faktiskt är från Cape Town i Sydafrika, Thomas en kille som vi lärde känna under internationella introveckan, en annan kille som heter Nick och är från England och tre franska killar. Jag hoppas att vi fortsätter umgås med dem och gärna snart; så roligt hade jag :D.

Sen börjar allvaret på måndag! Tack Gud för det. Om jag var tvungen att gå på fester varenda kväll i en vecka till tror jag att jag skulle drivas till vansinne... :D

Så jag har väl egentligen inte så mycket mer att säga just nu. Och inga fler bilder att visa :(. Men nu nästa vecka får ni i alla fall läsa om lektioner, lärare och livet som RIKTIGT student i allmänhet. Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Kommentarer
Postat av: picklas

ja herregud, trodde aldrig tiden skulle komma när du festar mer än vad jag gör :D.



och dina ämnen ser riktigt roliga ut! men jag fattar inte, pluggar du bara typ 2 timmar om dan? :P



skööönt att du mår bra :D.

men själv är man ju fin. var på kryssning med jobbet ju, drack en halvliter ren sprit o diverse öl, fick en blackout och vaknade upp på golvet i hytten.



sen tänkte jag, fan vad folk har spytt ner stället nu då, det såg inte bra ut. så fick jag reda på att det var jag :P.



fick höra att jag var nära o dö för jag höll på att kvävas i mina egna spyor, dom slet sönder t-shirten för att jag skulle andas.



så blev jag släpad av ordningsvakter, drack öl o dansade. och jag kommer inte ihåg nått :P



sjukt ju! så nu är ju inte alkohol så lockande precis :P



haha, ha det bra! :D



pusskram

2008-09-28 @ 14:17:45
Postat av: michele

du verkar trivas:) men gör de inte för mycke bara du måste ju vilja komma hem sen när du är klar också:p saknar dig så fruktasvärt mycke just nu! behöver någon som hjälper mig välja klänning till mammas brölopp:p

vet inte när vi ska komma men snart hoppas jag verkligen:) :)

PUSSKRAM skumbanan;)

2008-09-28 @ 20:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0