Insnöad i Wales (i 24 timmar :P)

Vet inte riktigt hur det gick till, men jag är sen med att uppdatera min blogg igen... Glömde totalt bort det igår (skyller det på sömnbrist) så jag ber om ursäkt och gör det nu istället :).

I vanlig ordning hände ingenting måndag och tisdag förra veckan. Jag hade prov på onsdagen så jag sysselsatte mig i stort sett bara med att plugga till det. Eller någonting hände i alla fall. Vi hade snö! Folk här borta blev som galna; uppenbarligen har de inte haft snö på flera år. Universitetet stängdes ner i två dagar (vinterdäck är inte uppfunna här borta så folk kunde inte ta sig någonstans :P) och elever koncentrerade sig på dagslånga snöbollskrig istället för att plugga. Inte jag, dock. Kalla mig trist men snö är inte lika häftigt i mina ögon som för många andra. Vissa hade inte ens sett snö förut :P. Tisdagen, då det var som mest snö, gick till och med poliser omkring ute på gatorna för att hålla ordning mitt bland alla snöbollskrig! Det är ju otroligt. Över natten blev hela Wales befolkning plötsligt 5 år gamla :D. Jag tror att 4 olika personer skickade sms till mig och frågade om jag var glad nu när snön hade kommit. Kände jag mig mer som hemma? Nja... jag tyckte mest att snön bara var i vägen. Speciellt med tanke på monsterbacken vi har här borta. Rent av livsfarligt att ta sig ner för den i snö och slask! Men det verkar som om jag överlevde... 

Onsdag hade jag prov i grammatik (allt det där jag nämnde i förra inlägget). Provet gick bra; vi fick veta reslutaten i fredags och jag hade 89% rätt så det är väl inte så tokigt. Onsdag eftermiddag knallade jag och Eline bort till Pontypridd och handlade lite matvaror. Vid det laget var snön nästan borta, till allas besvikelse (bortsett från mig, alltså). 

Torsdag kväll hade jag jättekul! Leo (en av killarna från filmkvällen förra veckan) blev helt chockad när jag sa att jag aldrig ätit sushi förut så han bestämde sig för att göra någonting åt det. Vi möttes upp i Cardiff och gick till en sushi resturang han kände till. Det var definitivt en spännande upplevelse. Vissa saker var riktigt gott, andra var mindre gott men det bästa var utan tvekan att vi beställde in varm sake till maten. Jag har alltid velat testa det och jag måste erkänna att det var jättegott! Speciellt när den fortfarande var varm. Om ni aldrig har testat sake, uppmanar jag er härmed att göra det. Efter att vi ätit gick vi bort till en närliggande biograf och såg en film. Egentligen gick vi dit för att kolla vilka filmer som gick så vi kunde se en film en annan dag men vi hade fortfarande gott om tid så vi bestämde oss för att slå två flugor i en smäll. Vi såg en "skräckfilm": My bloody Valentine 3D. Den var inte ett dugg läskig och hade den sämsta story jag någonsin sett! Jag hoppas innerligt att de som gjorde filmen, gjorde den med ironi och glimten i ögat annars tycker jag synd om dem. Jag skrattade hela filmen igenom för att den var så usel. Så ännu ett gott råd, people: Se INTE den filmen. Fast 3D effekten var i och för sig lite cool. Vi var tvugna att se hela filmen med 3D glasögon :). 

Fredag hade jag mina vanliga lektioner och fick dessutom tillbaka två uppsatser. Den första handlade om Jane Austens Mansfield Park och jag fick 65%, vilket jag var ganska nöjd med. Den andra däremot, var inte ens hälften så välskriven. Jag tror jag skrev den på en halv dag eller något liknande. Fast jag fick godkänt på den i alla fall så det var en himlans tur! Fredag kväll hade vi filmkväll igen. Samma gäng som förra gången, förutom att Leo (som inte kunde komma) ersattes av Wendys kompis Marion. Vi såg "The Shining", mammas favoritfilm. Skojar bara, hon vägrar att se den filmen :P. Jag har sett den förut, dock, och jag tycker den är ganska bra. Jack Nicholson (eller hur han nu stavas) är skitbra i sin roll. "Heeeere's Johnny!" 

Lördag slappade jag mest hela dagen fram till kvällen då jag och Eline gick hem till Nick och umgicks med honom och Ricky. De spelade tv-spel ett tag, sen såg vi på film (Life of Brian :D) och åt chips och drack vitt vin. Antagligen lite för mycket vitt vin. Eline och jag sov över som vi brukar göra, men sov inte särskilt länge eller särskilt gott (skyller det på vinet) så söndag spenderade jag med att ta tupplurar och bara slappa :). Och kollade på Transformers filmen.

Och nu är det måndag igen! 5 dagar kvar till Alla Hjärtans Dag (ingen aning om hur jag ska fira det) och en vecka kvar tills jag åker till Bella i London. Jag ska försöka komma ihåg att uppdatera bloggen på söndag kväll annars lär det inte bli av förrän helgen därpå. Om ens då, faktiskt, eftersom familjen kommer över. Så om näst nästa inlägg blir försenat i några dagar så vet ni varför.

That's all, folks! Kraaaaam, älskar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0