I'm alive!

Vi kastar oss rakt in i det hela på en gång, tycker jag :).

Som jag sa i förra inlägget; på måndagen hade jag min deadline i Starting to Write. Jag satt uppe sent söndag kväll och pluggade hela måndag förmiddag men äntligen, strax före tre, var jag klar med allt. Jag lämnade in arbetet, andades ut och mötte genast upp Disa, Neale och Anders för att dra till Pontypridd. Tänk, att prata med människor igen! Vilket lycka ;)
Vi kollade runt lite i Ponty, köpte mat och andra förnödenheter och närmare halv sex började vi fundera på att ta oss tillbaka. Självklart hade det börjat spöregna vid det laget men vi tog bussen tillbaka istället så vi kom hela vägen upp för kullen till Acommodation Lodge. Den bussturen var seriöst en nära döden-upplevelse! Chaffören körde som en galning och jag började överväga om vi ens skulle komma tillbaka helskinnade. Det gjorde vi ju uppenbarligen eftersom jag kan skriva det här men det var touch and go där ett tag...

Tisdag gick jag och handlade och pluggade lite igen eftersom jag hade prov i Grammar på onsdagen så det blev inte mycket spännande gjort där.

Onsdag morgon var det prov som sagt - terminens allra sista lektion dessutom! Nu har jag inga lektioner alls längre. Bara förbereda mig för min enda exam den 21 maj :). Provet gick bra och direkt efteråt gick jag bort till Anders och Neales flat. Vi var en grupp som skulle ha grillfest tillsammans! :D Att grilla var kul och självklart väldigt mysigt. Vi hade lite problem att få fyr på grillen först men det löste sig i slutändan och vi satt vid picnicbord och åt hamburgare, korv och kyckling samt drack cider och mumsade Marabou choklad. Det var sol större delen av dagen också så vi hade tur med vädret. Man vet ju aldrig med Wales annars. Samma kväll var det även Score (fest nere på Student Union) så jag gick tillbaka till mitt rum, duschade för att bli av med röklukten och bytte kläder innan jag mötte upp med de andra igen. Det var kul nere på Score men vi stannade inte alltför länge. Folk blir så fulla så snabbt så efter några glas och lite dans gick vi tillbaka till Anders och Neales flat igen och lyssnade på musik och pratade där istället.

Torsdag gjorde jag ingenting alls - vilket var himmelskt! Jag bara stannade på mitt rum och kollade på film.

Fredag träffade jag Ricky och Nick igen. Det var ett tag sedan! Vi tre möttes upp hemma hos Nick först och sen åkte vi till Cardiff och gick till en bar som hette Cuba bar. De spelade live-musik den kvällen, country musik, och hade väldigt billiga drinkar. Så vi drack och pratade och dansade och hade jättekul. Jag tror Nick var den som var fullast, utan tvekan :P. Vi tog sista tåget tillbaka vid 11 och gick till en pub i Treforest som heter Flagstones och fortsatte där istället. När de stängde en 45 minuter senare gick vi till Raffles. Vi träffade många vi kände och alla var förstås på lyran men när vi väl kom till Raffles var jag nästan nykter igen. Jag hade inte druckit så mycket och blev mest irriterad för alla killar på Raffles var fulla och närgågna och jag tröttnade snabbt. Det blev roligare sen när vi gick tillbaka till Nicks hus igen och det bara var vi tre. Jag hade aldrig varit ute med Ricky och Nick förut men det var väldigt roligt så jag hoppas vi gör det igen någon gång.

Lördag tog jag det lugnt under dagen men sen på kvällen åkte jag, Anders, Neale, Sarah och två andra killar som jag inte kommer ihåg namnen på till en biograf en bit bort och gick på bio. Vi såg Wolverine :). Cool film och definitivt bättre än den patetiskt dåliga X-men 3. Dessutom visade de trailern för Star Trek filmen som har premiär nästa vecka och jag satt mer eller mindre och hoppade upp och ner i stolen av lycka. Jag ska SÅ se den filmen nästa helg!! Eller eventuellt i början av veckan därpå. Jag har räknat ner i flera månader nu :). Ja, mamma, jag är fånig. Fråga pappa ska du se - han förstår mig :D.

Och idag har det inte hänt särskilt mycket. Jag gick över till Anders och Neales flat igen på eftermiddagen och vi tre samt Disa, Valentine och Robert bakade brownies, åt upp nyss nämnda brownies, åt pizza till middag (usch vad mycket onyttigt :P) och kollade på film. Allt som allt, en jättekul vecka - speciellt i jämförelse med veckan innan. 

Så nu har jag uppdaterat och är ikapp igen! Go me! Kraaaaaaaaaam 


Kommentarer
Postat av: Michele

Bra gjort med upptateringen.. dåligt av mig att inte läsa de snabbt nog:p

Låter som en roligt vecka!:D önskar mina veckor såg ut så;) inte bara jobb jobb jobb!

See you soon!:)

XXX OOO

2009-05-06 @ 11:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0